Followers

Thursday, April 28, 2011

thankful & grateful

Sampai-sampai je rumah, tak sempat pun nak melabuhkan punggung terus bagi ferret makan.. Dengan kelaparannya pun die melompat2, hepi semacam bile dengar aku goncang2 bekas makanan die. Lagi dua ekor anak manja lari2 melompat2, gesel2 kepala kat kaki.. Konon2 sambut aku balik...

Masuk bilik campak beg, terus on PC, n on9 MUKABUKU, sambil ber"tweet2".. Niat dihati nak capai towel, tapi hajat x kesampaian bila telefon berdering.... ce citer ce citer.. Almaklumlah, pendengar yg setia, bkn slalu leh dgr pon.. Tengahari tadi terima panggilan dr pemanggil yg sama, tetapi apakan daya.. Dek kerana aku wanita yg berkarier skrg, so x dpt la dgr ceciternye spai habis..

Mendengar citernya yang hanya tinggal lagi 6saat nak ke minit yg ke-20, tetibe suara makin jauh.. Owh, menangis upenye.. Haish, dah dinasihatkan.. dah diberi idea, tapi hati yg luruh mane leh wat pape... "Bersabarlah wahai sahabatku". Inilah kehidupan.. Nak tak nak kene face jugak.. Memang realitinye..

Tak abis di telefon, sambung membawak ke MUKABUKU... Betul2nye terasa ati...

Nasihat dlm erti kata lain, mengingatkan diri aku jugak... Apa2 pun kejadian, yang menimpa diri kita, kita harus bersyukur dengan ape yg kita PERNAH miliki, dengan ape yg SEDANG kita miliki, dan dengan ape yang AKAN kita miliki.. Dan sesungguhnye, setiap ape yang berlaku tetap ade hikmahnye.

"Setiap manusia yang Allah cipta sentiasa akan diberi musibah,ujian atau masalah hidup didunia yang sementara ini.Tipu jika seseorang itu berkata yang dia tidak pernah ditimpa musibah. Setiap orang ada masalahnya tersendiri,Allah uji dengan berbagai-bagai ujian tetapi sebabnya adalah sama. Allah menguji seseorang itu kerana Allah swt mempunyai rahsianya tersendiri,sama ada Allah hendak tambah iman kita atau hendak uji sejauh mana keimanan kita."- dipetik dr blog lain ye...

Sentiase bersabar, bialah sesiapa pun mentergelakkan kita hari ini, tetapi hakikatnya, 1 jari yg ditunjuk ke arah kita 4 jari terarah ke diri mereka sendri. Hanya berdoa atas kesejahteraan mereka.. Semoga Allah tunjukkan jalan.. Dan kita, berdoa agar Allah sentiasa melindungi kita yang lemah dan teraniaya..

~I LOVE U, MY FRIEND~


love peace
~jl~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...