Followers

Thursday, April 21, 2011

a.k.u

aku tak pandai sangat memanipulasi kata-kata
aku tak tahu sangat pun bila berkata-kata
aku hanya tahu bercakap terus,
andai aku memperbalikkan kata, kau harus nampak dianak mata

aku tak pandai sangat menyanyi
walau sering saja kau mendengar aku berlagu
aku akan terus menyanyi, walaupun hanya aku dan gitar ku

aku tak pandai sangat memasak
tapi kau selalu mendambarkan masakan ku
bagai ketagihkannya, tapi aku tetap macam biasa

dan,

walaupun aku garang seperti singa,
tetapi manjaku seperti kucing

walaupun kerap tertawa,
tetapi bukannya mentertawakan mu

walaupun terkadang aku terlalu serius,
tetapi bukannya sepanjang waktu

walaupun aku terlalu cinta,
tetapi aku tahu akan batasnya

oh,

aku tak pernah benci bila kau teringat dia
aku tak pernah benci bila kau ibaratkan aku seperti dia
aku tak pernah merayu untuk kau hadir dalam hidup ku

cuma,

aku berharap ini adalah sesuatu
aku berharap kau lah untuk ku
aku berharap aku tetap terus menunggu
aku berharap kau menjadi milikku

love peace
~jl~
:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...