Followers

Friday, October 12, 2012

Kronologi Persiapan Perkahwinan: Berat Badan

Assalamualaikum...

Ada beberapa perkara yang buat aku malas nak hapdet update blog aku.. (tetibe!) dek kerana aku pon BZ nak menjahit beads, antara sebab2 lain adalah masalah berat badan aku, tinggal lagi kurang 100 hari je lagi, majlis nikah akan dijalankan. Biasalah, baju mesti nak ngam dengan badan. Masalahnye kenapa badan aku makin membesar dan terus membesar? Why la?!! huwaaa.. Adakah aku semakin stress atau sebabkan lagi aku x kurangkan pemakanan malam so badan aku lagi aktif untuk berkembang.. Heran bukan??

Lagi waktu makin suntuk, lagi la die semakin berkembang. Aku dah tak nak ambil product2 yang leh kuruskan badan ni. Bak kata mak aku sekejap je.. Lepas tu nahhhhhhh... 8x nganda dari yang biase. Workout??? Seperti biase aku buat yg ringan2 je.. :) takde la beria2.. 

Aku rase aku kene pakse diri aku la ni.. Hadoi, macam mana nak dapat badan aku seperti dlu yg selim melim tu?? :(( huwaaaaaa... Sampai tahap nak tgk cermin pon da menyampah da skrg ni.. Hat naik kat badan je tak pe.. Ni muke da jadi bulan.. (Bos aku kutuk aku)... Grrrr...

Tolong la berhenti wahai tekak dari meminum air yg ber-ais dan makan makanan yang ntah pape... Aku sampai terpakse berhenti masak kat umah.. (padahal mmg masak tuk diri sendri je skrg). Untungla org yg berbadan kecik, klo nek pon masih comel2.. Kalau baka besar2 ni, mmg susah.Kalau tinggi lampai xpe jugak.. :((.. harini tulis blog icon sedeh je memanjang....

Fitting baju nikah pon, air mata dah bergenang.. Rase nak koyakkan je baju tu, sbb sendri cam x caya tu saiz aku... Rase cam tu saiz XXXL (exaggerate).. Akan ku cuba, menahan nafsu makan ku.. minum air 8 botol besar la pasni..

sob...sob.....


-love peace-
JL

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...