Followers

Wednesday, November 2, 2011

Pilihlah waktu yang sesuai!

Tak guna nak menyesal bila bende dah jadi. Sekat-sekat duit pon same je last2 duit tu terpakse kite spend berkali ganda dr apa yang sepatutnya kita bayar. Ikat perot bagai nak gile, sanggup tahan makan berbulan2, konon2nya nak simpan duit. At last, terguna jugak duit tu. Tapi masa nya x sesuai bak kate orang tua2, duit tu belum sampai tempoh matang. Kalau pakai mesti kene dende. tapi kalau dah simpan duit bawah bantal, sapa yang nak dende? Takkan diri sendri.

Bak kata orang tua2 lagi, kalau berbelanja tu biar berpada2. Ape kes, tempah baju kurung sampai 2 pasang? untuk raya haji je plak tu.. Tetibe! Lebih menyayatkan hati bile, bila diberitahu baju tu kecik!

kawan: weh, betul kat sane makcik tu siap lukis ko punya baju, aku da ukur da.

aku: abis tu apesal kain die xde belah?

kawan: tulah, budak umah aku punya, siap makcik tu buat lipat kat depan!

aku: mende skrg asal die wat xde belah, susah nak jalan nanti.

kawan: ala, boleh punye (mood: malas la nak layan). Makcik tu pun 1. Aritu siap lukis depan kitorang

aku: wtf! (dalam hati)

bende-bende macam ni memang sensitip sikit dengan kaum hawa. Nak2 bila dah lame tak anta baju suh orang jahit. Ape kejadah, dah bagi baju sample tapi punggung x muat? Kalau baju sepasang, kenapa kain die kita muat, tapi baju die x muat.

Last2, campak je baju tu atas katil. Malas nak tengok. kot ye pun, jgn la waktu2 ni baju nye xjadik.. Pilihla waktu yang sesuai... berdengus dalam hati.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...