Followers

Thursday, October 28, 2010

Aku Takkan Lupa

betul cakap orang, bila ade bende yang menyakitkan ati atau jiwa kita, kita memang boleh memaafkan, tapi xmungkin dapat kita melupakan. Dan setiap ape yang melukakan ati kita tu, kita tak boleh nak gambar kan dengan kata2 untuk beri kefahaman kat orang lain. Walaupun kita rase perkara tu dah berlalu jauh dan menjadi kisah silap kita, belom tentu kita dapat lupakan.
Rase macam baru je semalam, dan rase luka tu masih ade lagi, terasa ngilu kat hati. Tipu ke dengan ungkapan, "kalau kita sayang or cinta seseorang, kita kene bekorban tuk kebahagiaan dia.." atau "kita kene lawan untuk menunjukkan bukti" yang "kita memang cinta sampai mati" kat dia? ati memang tak boleh di bahagia, tapi kita boleh buka lembaran baru. Buang la yang lame tu jauh2 bak kate kawan2 yang caring sgt pasal membe yg baru2 putus cinta, putus tunang, bercerai hidup atau pape jela... tapi penerimaan nya, sekadar kat mulut dengan mengiyakan atau sekadar nak menjaga hati?
persoalannya sekarang, bukan cinta bukan sayang, tapi bila setiap kali teringat rase sakit nye kat dalam ati ni, nk meraung, nk jerit cakap xguna, dia lah setan, dia lah semua mende2 yang x elok.. ape lagi yang aku x puas hati? adakah dalam ati aku nih masih ade dendam yg tak terbalas? aku pujuk ati aku, terima la apa pun dugaan Allah, tapi aku manusia biase. Kerap kali aku teringat, ati aku luka balik, ati aku sakit balik, dan aku sangat2 tak berpuas ati.. dengan keras kepala aku, tak mungkin kata2 orang len dapat membantu.. kalau ada pun sekadar aku sedapkan ati mereka. huh, letihnya.
Aku dah gembira dengan kehidupan aku sekarang. Tapi aku tetap salahkan kisah silam aku. Aku tahu byk bende yang aku belajar dr masa silam. Tapi kesakitan itu membuatkan aku trauma. Kesakitan itu membuatkan aku serik, aku takut, dan aku xkuat sepertimana aku yang dulu...... dan aku takkan lupa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...