Followers

Friday, January 25, 2013

Honeymoon Part I: Beijing - Day 1

Assalamualaikum,

Baru je post pasal Honeymoon tadi, ok leh baca dekat sini

Flight kami pukul 7.00petang waktu Malaysia, dianggarkan akan sampai sane pada jam 2.30Pagi. Waktu kat sana sama je dengan Malaysia, so xpayah nak pening2 nak tukar time :) ....Alhamdulillah, lepas check in, kitorang pun pegi la melepak denagn McD dekat LCCT tu.. Dok tercongok nak tunggu time boarding. International boarding awal 2 jam.

Brader tolak luggage, gamba kabur sebab impact excited tu lebih.. huahuahua..

 Mak Mertua kita pun ikot jugak hantar ke LCCT.. ehem. 


Tengah duk tunggu boarding

 di boarding room.. Masalah yang buat aku confius tu, kat sini mostly dah pakai baju sejuk, apehal korang? we are still in Malaysia what? :)

 Terkinjat nak bergamba ni lah ghupenye.. hihi

Brader & Sista!

Ok, seperti yang dimaklum, flight kami sampai dibeijing pada jam 230 pagi, sampai-sampai je sane, kelua ke cari Tour Guide tak jumpe, Simcard plak masing-masing lupe nak buat roaming. Nak beli simcard China pulak, kedai dah byk tutup. Haish.. Lepas 15minit aku suruh cik Husband pergi tukar duit syilling nak d\guna public phone sane. Untuk pengetahuan umum, bilangan yang boleh berkomunikasi dalam bahasa inggeris amat la kecil ye. Kat starbuck airport pun xtau nak communicate. Tapi rupa2 nya salah kami, china xguna coin ok. :) Masa depan startbuck tu aku ade mention dekat laki aku name tour guide tu, rupa-rupa nya dia dekat-dekat situ jugak.. :) so die dengar aku panggil nama die. Dia pun datang dekat kami and memperkenalkan nama. Kat tangan die ade Welcome board nama aku n cik husband. Tapi kenapa aku boleh x nampak ye time keluar tu? :D lepas tu kite dapat bouquet & Chocolate.. :)

Die terus bawak kami ke Hotel.

 Time tunggu luggage x lame pun kejap je, 10minit..

 Yeay, dah sampai hotel, itu lah bouquet nye.. :)

 Amik bau, amik bau..

 Aik, brader pun nak amik gamba jugak? :)

 Ok, dah sampai bilik.. Tak sabar nak tido.. Penat keh?

 Ini lah katil nye, sebab lupe amik gama, dah baring pastu baru teringat.. 3* hotel je.. ok je kami :) Walaupun katilnye twin tapi digabungkan menjadi KING!

Ske nye kite... :)

Ok, nanti sambung Day 2..

~love peace~
JL

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...