Followers

Friday, May 4, 2012

kata-kata merepek

Kelakar dan rasa nak gelak terbahak walaupun tekak perit dek kerana banyak makan rambutan.
Bile teringat balik kan, kadang2 tu mmg rase nak je marah diri sendri oleh kerana terikut2 sgt darah muda yang konon2 nye kata kawan2 lagi best kita dengar dari kata ibu ayah sendri.

Kalau kite berkawan ni, lebih kurang je macam kita bercinta.. Susah senang konon2 bersama, makan minum sama2, main msg sama2, bile x jumpe jd rindu, bile jumpe nak bergaduh. Cume beza nya, ada kawan yang bila senang die lupa kawan, eh rase nya bercinta pun camtu gak kot.. so pendek kate semua same..

Bila da start benci, mulalah citer itu ini dekat orang, tapi depan2 xnak cakap.. Bila bom da meletup baru nak mengaku, tapi jgn tertipu ade jugak yang bermati2 xnak mengaku. Dah pulak tu, ade yang sanggup mengungkit2, konon2 nye da byk bekorban harta atau pun masa. Dalam erti kata lain, kalau kite berbudi orang berbahasa. Tapi kalau buat budi mengharapkan balasan, apakah itu ye? Pk2 lah sendiri..

Apa motif sebenar agaknya bila kita berkawan ye sebenarnya.. Aku agak musykil disitu. Tak berapa nak paham disitu. Aku kesian jugak kat diri aku sendiri, bila kita jujur2 percayakan kawan2 kita. But the end, they are the real back stabber that u wouldn't ever know.

Dalam kita memilih kawan, tak semua yang kita tahu niat disebalik hati mereka. Bak kata pepatah lama, rambut sama itam, hati orang kalau dah hitam, bukan kita tahu pun. So berhati2 lah.. Kawan yang terbaik adalah Tuhan yang senantiasa mendengar. Tak caya? Itu hak masing2..

Aku tak kata semua kawan2 aku tak boleh pakai, tapi ada diantara kalangan mereka yang tak boleh aku nak percaya walaupun aku cuba untuk percaya. Tak caya jugak? :) hak masing2..

Aku bersyukur, sedikit sebanyak, aku realize tahap pentingnya kawan2 dan betapa pentingnya parents kita sendiri..Bak kata org dulu2 jugak, sejahat2 mane pun kita, Mak ayah kita tetap aku bantu kita.. Tapi aku xdela jahat bebenor ok.. Ni general. :)

Buang yang keruh ambil yang jernih. Tapi kalau masih nak mengungkit dan mengata, membuat cerita  bende2 yang dah lama dan dah lepas tu maknenye ada lagi yang tersimpan, yg di dendam.

Love peace
~jl~



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...